روش تغییر ظاهر پروفایل فیس بوک با استفاده از FB Photo Magic
پایگاه خبری تحلیلی تکنولوژی و فناوری
انعکاس آخرین اخبار از دستاوردهای تکنولوژی و فناوری روز دنیا

فیس بوک طی بیانیه­ ای که ماه دسامبر گذشته منتشر شد، اعلام کرد تصمیم گرفته حساب کاربری تمامی استفاده کنندگانش را با پروفایلی جدید ارتقا بخشد. هرچند که الزاما همه­ ی اشخاص به چیدمانی که با پروفایل جدید می­ آید علاقه ندارد، این چیدمان راه را بر برخی امکانات “هک کردن” باز می­ کند.

گفته شده آقای Alexandre Oudin –هنرمند فرانسوی- اولین کسی بود که به کاوش در امکانات خلاقانه­ی “refacing ” پروفایل جدید پرداخت. از آن زمان به بعد بسیاری از مردم صفحه­ی پروفایل شان را شخصی کرده­ اند. به این دلیل که فرآیند طراحی مجدد به مهارت­هایی در زمینه­ی ویرایش تصویر و هم چنین سرسختی و پشتکار در یافتن یک چیدمان کامل و بدون نقص نیاز دارد، بیشتر ما نمی ­توانیم (یا نمی­ خواهیم) به این دیوانگی (craze) بپیوندیم. اما این مطلب مربوط به گذشته بود، امروز هر چیزی می تواند به آسانی و طی چند مرحله با کمک ابزار آنلاینی به نام FB Photo Magic اجرا شود.

بیایید چند جادو (Magic) بسازیم!

اگر می­ خواهید به بچه­ های باحال در فیس بوک بپیوندید، چرا سعی نمی­ کنید صفحه­ ی پروفایلتان را مجددا بسازید؟ به وب سایت FB Photo Magic بروید و دکمه­ ی ” Start” را کلیک کنید.

برای انتخاب تصویری که می­ خواهید آپلود کنید ابتدا دکمه­ ی “Choose File ” را کلیک کرده و پس از آن نیز “Upload Photo ” را کلیک نمایید. بر اساس تجربه­ ی من بهتر است قبل از آپلود تصویر بر روی آن ویرایش­های لازم را انجام دهید، چرا که نه تنها بخشی از تصویری (نه کل آن) که مد نظرتان است، دریافت می ­کنید  بلکه در مقام مقایسه با تصویر اصلی اندازه­ ی کوچک­تری نیز دریافت خواهید کرد.

بعد از فرآیند آپلود اولین چیزی که می­ بایست بدان توجه کنید لیست بازشوی “Text lines ” می ­باشد. این لیست با توجه به تعداد خطوطی که در صفحه­ ی پروفایلتان هست از شما می­ خواهد یکی از اعداد نمایش داده شده (از ۴-۰) را انتخاب کنید.

برای تعیین تعداد این خطوط به صفحه­ ی پروفایلتان بروید و خطوط زیر نام و کنار تصویر پروفایلتان را بشمارید.

اکنون می ­توانید قالب تصویرتان را تنظیم کنید. می توانید اندازه­ ی کادر را تغییر داده و آنرا بچرخانید. قسمت­هایی که در زیر کادرهای سفید قرار دارند همان ­هایی هستند که در صفحه­ ی پروفایلتان مشاهده خواهند شد. موقعیت کادرهای سفید را به گونه­ ای تنظیم کنید که همه­ ی بخش­های تصویری که می خواهید نمایش دهید را بپوشانند.

روی دکمه­ ی “Save” در گوشه­ ی بالای سمت راست صفحه کلیک کنید و پس از آن با کلیک بر ” Upload to Facebook ” فرآیند را ادامه دهید.

پنجره­ ی تاییدی باز خواهد شد و از شما خواهد پرسید که به FB Photo Magic اجازه­ ی دسترسی به حساب فیس بوکتان را می­ دهید؟

وقتی همه مراحل انجام شد، پیغام موفقیتی را همراه با آموزش سریعی در مورد چگونگی تنظیم موارد ذکر شده در بالا خواهید دید.

تکمیل فرآیند

اکنون به فاصله­ ی چند گام  قبل از اتمام فرآیند طراحی مجدد تصویر پروفایل هستیم. برای تکمیل این سفر وارد حساب کاربری فیس بوک­تان شوید و توسط کلیک بر لینک واقع در ستون کنار و زیر تصویر پروفایلتان به صفحه­ ی “تصاویر” (Photos) بروید. سپس آلبوم  FB Photo Magic را باز کنید.

داخل آلبوم مجموعه­ای از تصاویر “پازل” مانندی که قبلا ساخته اید را مشاهده خواهید کرد. بر روی آخرین تصویر کلیک کنید تا باز شود. این تصویر آخری بزرگترین تصویر در سمت چپ است که در نهایت تصویر پروفایل شما خواهد شد.

به قسمت زیرین صفحه­ ی تصویر بروید و بر لینک “Make Profile Picture ” کلیک کنید.

در انتها در پنجره­ ی تایید ” Okay” را کلیک کنید.

و شما کار را به پایان رساندید

فقط به خاطر آزمایش، من مجموعه­ ی دیگری از تصاویر پروفایل  را با استفاده از عکس­های دخترم ایجاد و آنرا فعال کردم و تصمیم به حفظ نتایج گرفتم (دخترم بسیار بیشتر از من خوش عکسه!).

یک برنامه­ ی جایگزین و چند نکته

FB Photo Magic تنها برنامه­ ای نیست که می­ توانید برای تغییر تصویر در صفحه­ ی پروفایل فیس بوک­تان استفاده کنید. جایگزین دیگری که پیدا کرده­ ام برنامه­ی  Schweppes Profile Appمی ­باشد. کار با آن همانند کار با  FB Photo Magic است. اگر چه وقت آزمایش این برنامه، همیشه در مرحله­ ی ” uploading to Facebook ” گیر می­ کردم اما در صورت تمایل آن ­را امتحان کنید شاید که شما شانس بهتری داشته باشید.

لطفا توجه داشته باشید ولو اینکه من بدون هیچ مشکلی از FB Photo Magic با چندین تصویر استفاده کردم اما یکی از تصاویر پروفایلی که من استفاده کردم دست­کاری شده بود. بنابراین اگر شما تصویری دست­کاری شده دارید می توانید فرآیند را تکرار کنید یا که از تصویری جایگزین استفاده کنید. قبل از بارگذاری نتیجه­ ی کارتان در فیس بوک از ویژگی  ”پیش­نمایش” (Preview) استفاده کنید.

از آن جا که تصاویر نشان داده شده در صفحه­ی پروفایل­تان در حقیقت تصاویری هستند که با نام شما برچسب خورده­ اند، این امکان وجود دارد که مجموعه­ای که شما ایجاد کرده­ اید با مجموعه تصاویری که آنها هم با نام شما برچسب خورده­ اند، جایگزین شوند. اگر این اتفاق رخ داد، می­ توانید درقسمت شناور بالای تصاویری که آن­ها را نمی­خواهید برای بستن­شان بر روی “X ” کلیک کنید. این عمل باعث پاک کردن تصاویر نمی­ شود بلکه آن­ها را در صفحه­ ی پروفایلتان خاموش می­ کند.

من دریافتم که تغییر تصویر صفحه­ی پروفایل فیس بوک سرگرم کننده است. شما باید خودتان آن­را امتحان کنید و از آن لحظه­ ای لذت ببرید که دوستانتان خواهش می­ کنند به آن­ها بگویید چگونه این کار را کرده­ اید!

برگرفته از : گویا آی تی


مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس


شارژر خورشیدی موبایل Police

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 11 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 79
بازدید کل : 258853
تعداد مطالب : 241
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس